Cadavrelor de la Eltrans li s-au înecat ploile. Călătorii acuză Omerta Intereselor

Cadavrelor de la Eltrans li s-au înecat ploile. Călătorii acuză Omerta Intereselor

0 296

Cadavrelor de la Eltrans li s-au înecat ploile. Călătorii acuză Omerta Intereselor

Vineri, înainte de începerea potopului care s-a abătut asupra Botoșaniului, un scandal a fost pe punctul de a izbucni la Eltrans, firma de transport local a Primăriei Botoșani. Deși abia plouase în cursul zilei, călătorii din zona Cătămărăști și angajații fabricii de mobilă au fost obligați să renunțe la transportul cu tramvaiele. Cel puțin pe o parte din traseu, între depou și Fabrica de Mobilă. Tramvaiele au circulat, sfioase, gâfâind, pe ambele tronsoane. Dar capătul de linie a fost mutat la depou. Acolo întorceau, în curtea depoului și plecau iar în cursă. Solitare, sau trăgându-se unul pe altul, asemeni unor cadavre de fier vechi, cu răni acoperite de reclamele unor firme. Columbo (publicație de investigații) a fost contactat telefonic de către călători care, nemulțumiți că trebuie să meargă prin ploaie, au început să își amintească de toate datoriile. Bănuind care este motivul pentru cre tramvaiele circulau doar până și de la depou, ne-am deplasat direct la capăt de linie, în Cătămărăști. Acolo, pustiu. Nici țipenie de om, nici urmă de tramvaie, nici bălți în care cadavrele Eltrans să își înece …roțile și și circuitele. Ne-am dus la depou. E drept, era în jurul orelor 18.00. În incinta Eltrans câteva angajate ale firmei. Taxatoare/controloare și…un paznic. Nimeni nu știa nimic. Nimeni nu vorbea. Nu aveau ce. Despre existența cuiva din conducere nici vorbă. Ni s-a spus că directorul pleacă acasă la ora 15.30. Și îl găsim în unitate a doua zi după ora 9.00. Tot să fii bugetar, a fost concluzia la care am ajuns. Dar am constatat și că după ce pleacă directorul acasă, practic fiecare face ce poate, ce știe sau ce crede. Adică societatea de transport public subvenționat din bani publici nu are management decât câteva ore pe zi. În rest rămâne a hazardului. Și a angajaților care rămân de multe ori și peste program pentru a asigura salariile conducerii și a consiliului de administrație. Veșnicul angajat al firmei, omul pe care îl găsești la Eltrans aproape totdeauna, Victor Gherasie, paznic după îndeletnicire și vicelider de sindicat, a refuzat și el orice dialog cu noi.

Vocea călătorului: ”Este o măgărie”

Am făcut o ședință foto cu matusalemicele tramvaie, devenite aproape romantice în timpul ploii. Și am fi plecat cum am venit dacă nu ne intersectam la poarta depoului cu un cetățean care a venit pe jos până acolo, din Cătămărăști. La vederea blitz-ului omul a vrut numaidecât să își verse tot off-ul în reportofonul nostru. Chiar dacă între timp a pierdut două tramvaie ce plecau obosite, goale și sictirite, din depou spre buricul târgului. ”Sunt oameni bolnavi, care nu pot să meargă de acolo până aici. Acuma nu este apă acolo unde se întoarce tramvaiele, la fabrica de mobilă. Dar poate că se întâmplă așa când plouă mai tare. Cine îi oprește să facă o groapă acolo să aibă unde se scurge apa? Dar nu le pasă de călători. Acum nu este apă acolo, că eu de acolo vin. Dacă nu este apă, de ce nu ajunge tramvaiul până acolo? Ar trebui să știe conducerea municipiului, domnul Flutur sau cine este. Eu locuiesc pe Unirii, dar am o grădină aici și circul cu tramvaiul în fiecare zi. Dar vreau să vă spun, la tramvaie nu este oleacă de organizare. Și vă mai spun ceva. De ce sâmbăta au program de duminică? Ultimul tramvai pleacă la 18.30. Nu am înțeles care e aspectul. Este o mare măgărie”, a spus călătorul Mircea Rășitaru.

Vocea managerului: ”Este adevărat…”

”Este adevărat, este foarte adevărat că tramvaiele nu mai circulă decât până la depou. Nu e prima dată când pățim așa. Când plouă nu mai mergem până la capăt, întoarcem în depou. Pentru că acolo … se adună apă și toată partea electrică ar fi… Eu am făcut nenumărate sesizări la Primărie. Nu am primit niciun răspuns niciodată. Au trimis poliția locală… Cel care a închis acolo scurgerea… de la fosta fabrică de mobilă… acolo se produce un iaz și dacă am trece prin apă toate echipamentele electrice se distrug. Noi întoarcem în depou și… Soluția este proiectul pe care îl vom implementa la anul. Nu îl găsiți la noi pe site, că nu suntem noi… doar Primăria”, ne-a spus directorul Eltrans, Victor Ivănescu. Acesta a mai precizat că oferă cu mare drag orice informație. Drept pentru care, dacă nu se rezgândește până atunci, îl vom contacta zilele următoare pentru a-i propune un interviu punctual pe problemele Eltrans și ale transportului public în comun cu tramvaiele. Sunt o serie de nemulțumiri ale botoșănenilor și ale angajaților de la tramvaie care vizează decidenții din Consiliul de Administrație dar și conducerea unității. O parte din nemulțumiri, nedumiriri și chiar acuzații îl vizează direct pe managerul firmei. Dar aceste probleme vor fi abordate într-un material viitor.

Cadavrelor de la Eltrans li s-au înecat ploile. Călătorii acuză Omerta Intereselor