DOSAR COLUMBO Adevărul despre accidentele aviatice din 3 județe În România, din...

DOSAR COLUMBO Adevărul despre accidentele aviatice din 3 județe În România, din cauza gropilor și avioanele fac accidente FOTO WOW

0 345

Trei accidente aviatice au avut loc anul trecut, în trei localități din România. Evenimentele au fost uitate repede de către presă. Columbo (ziar tipărit) vă prezintă astăzi cauzele reale ale producerii accidentelor, vinovații, dar și fotografii inedite, în premieră de la fiecare din aceste accidente.

Accidentul de la Airfield Festival

Primul accident s-a produs la 1 iulie 2016 pe Aerodromul Măgura Cisnădie din județul Sibiu, în timpul accident aeronava Socata iulie 2016 sibiu CIAS raport111evenimentului ”Airfield Festival”. Implicată a fost aeronava de tip SOCATA TB9 TAMPICO, cu numărul de înmatriculare PH-BRT. Cu o zi înaintea festivalului plouase. Avionul avea la bord pilotul și trei pasageri. Pilotul nu a reușit să atingă până la capătul pistei viteza necesară pentru desprinderea de la sol. S-a prăbușit la 250 de metri de pragul 330 al pistei. Un pasager a necesitat spitalizare. Resturile epavei au fost împrăștiate pe o distanță de 50 de metri față de locul primului impact cu solul. Vinovate de accident au fost și bălțile formate pe pista de decolare și care, neluate în seamă de către pilot, au determinat reducerea vitezei de decolare.

Avion boțit în stuful unui lac

Trei săptămâni mai târziu, la 22 iulie 2016, o altă aeronavă, Cessna 172N, înmatriculată YR-ARJ, a fost accident aeronava Cessna iulie 2016 Tulcea CIAS raport
implicată într-un alt accident. Avionul a decolat de pe aerodromul Strejnic – Ploiești și urma să aterizeze pe un teren extravilan din vecinătatea localității Sarinasuf din județul Tulcea. Pilotul nu mai aterizase în acea zonă. Nu a identificat bine terenul de aterizare și a aterizat într-o zonă cu vegetație și denivelări. Avionul s-a oprit și a fost aruncat, capotat în stuful din laguna lacului Razim. Pilotul primise licența de zbor doar cu trei săptămâni în urmă și avea un timp de zbor total de 53 de ore, din care 7,53 ore după obținerea licenței.

Și avioanele se opresc în stâlpi

Un alt accident s-a produs pe platforma de parcare a Aeroportului Internațional Traian Vuia din Timișoara, la 17 octombrie 2016. Implicată a fost aeronava de tip Antonov AN-26B, cu numărul de înmatriculare EW-259TG, care opera un zbor de tip cargo. În timpul efectuării manevrelor pentru parcare, avionul a lovit cu accident avion Timisoara octombrie 2016 CIAS raportaripa dreaptă un stâlp de iluminare a platformei de parcare. L-a doborât și a continuat rulajul, fără să observe semnalul de oprire de urgență al dispecerului. Avionul s-a oprit când a lovit al doilea stâlp de iluminare. Proprietarul navei este Artem avia din Ucraina și opera pe firma Genex Ltd. Belarus.

Pentru informații și sprijin, Columbo (ziar tipărit) mulțumește Centrului de Investigație și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS).

DOSAR COLUMBO Adevărul despre accidentele aviatice din 3 județe În România, din cauza gropilor și avioanele fac accidente  FOTO WOW

accident aeronava Socata iulie 2016 sibiu CIAS raport11 accident aeronava Socata iulie 2016 sibiu CIAS raport1 accident aeronava Socata iulie 2016 sibiu CIAS raport accident aeronava Cessna iulie 2016 Tulcea CIAS raport1 accident avion Timisoara octombrie 2016 CIAS raport1