DOSAR COLUMBO Iadul s-a dezlănțuit la ROMFOUR. Șoferii învață ilegalități de la...

DOSAR COLUMBO Iadul s-a dezlănțuit la ROMFOUR. Șoferii învață ilegalități de la patron, morți ascunși prin Germania, droguri în bagaje și șoferi fantomă pe bune

20 4116

Firmă de transport persoane și colete din Fălticeni, cu puncte de lucru în mai multe județe, Romfour  a devenit o legiune de mercenari ținuți în lesă de patron și învățați cum să prostească statul român și cele europene, de la milițianul din intersecție până la garda italiană sau necruțătorii polițiști din Austria. Călătorii, persoane din toate colțurile României, dar cu precădere din zona Moldovei au devenit o simplă marfă. Peste 300 de șoferi s-au transformat în păpuși colectoare de miliarde de lei, iar sforarul e unul singur. Patronul Andi Dan Stan. Bineînțeles, pentru ca mânăriile să-i reușească acesta este ajutat de o serie de…recuziteri (contabili, dispeceri, șefi și șefuți și chiar angajați din serviceul auto). Și toate acestea pentru ochiul dracului. Un ochi sclipitor și ademenitor în cazul firmei Ramfour. Șoferii suportă orice condiții de muncă, înghit amenzi de tip penalizare pentru orice eveniment care îi aduce prejudiciu în buget patronului, îndeasă frig și orbecăie prin Europa cu mașini ochios vopsite dar cărora oricând le lipsește ceva. Iar cui nu-i convine sau face pe eroul dacă îndrăznește să se plângă, treptat este marginalizat, exclus și lăsat cu buza umflată. COLUMBO (ziar tipărit) vă prezintă astăzi o parte din romanul de aventuri, ușor grotesc, pe alocuri de tip western, ROMFUR. Pentru obținerea acestor informații, timp de peste 3 luni de zile Columbo s-a infiltrat în rețeaua de comunicare a șoferilor cu ceilalți angajați ai firmei. Aceștia comunică prin WhatsApp iar grupul în care i-am găsit pe toți și ”cu ajutorul” cărora am adunat informațiile se numește ”Suport șoferi parc auto”. Pentru a vă convinge că nu batem câmpii, vă vom spune că acest grup a fost creat de Ionuț F., la 18 iunie 2016, ora 18.46. Atât celui care a creat grupul, cât și celorlalte persoane, șoferi, din cele ce vor urma, le vom da doar inițialele, pentru conformitate, pentru a se convinge patronul dar și angajații că vorbim foarte în cunoștință de cauză, dar în același timp pentru a le proteja identitatea față de public. Oamenii nu au nicio vină că au nimerit într-un mușuroi în care scopul scuză mijloacele. Nu vom aplica această regulă, însă, în cazul  patronului care este tartorul iadului de la Romfour. Înainte de a trece la dezvăluiri directe, facem precizarea că toate discuțiile purtate în acest mod de angajații firmei sunt păstrate cu sfințenie, la redacție, în întregime și necenzurate, începând cu data de 11.10.2016 până la 22.01.2017, ora 15.27.

Bufnițe de cursă lungă

Potrivit legislației în vigoare și regulamentelor interne, oficiale, cursele în afara țării, pe rutele Franța, Germania, Austria se fac cu echipaje formate din 2 șoferi. Uneori așa se întâmplă. De multe ori, însă, șoferii sunt nevoiți, din diverse motive, să parcurgă singuri câte 2000 – 3000 de kilometri. Fără oprire. Regula de aur la Romfour este că mașina trebuie să ruleze 24 din 24 de ore, 30 din 30 de zile. Cine se plânge primește bobârnace. De la patron, dar și de la alți colegi șoferi predispuși la sprotul național ”curling”. Alteori bobârnacele vin și cu o garnitură de amenzi aplicate de patron. Potrivit cu vedeniile și insomniile sale. Iar șoferii le cunosc și le acceptă. Cu cârteli sau fără. Nu au încotro. Iată un exemplu (dăm inițiale doar, dar atât cei peste 300 de șoferi cât și personalul TESSA de la Romfour vor ști sigur cine sunt, deci personajele și faptele nu sunt fictive). La 20 octombrie 2016, la ora 13,36, O.V se plângea: ”După cum au spus și alții: e foarte greu să faci o cursă de unu singur la Paris, Copenhaga, etc și de unu singur cu 100 la oră, cam super greu. Consumul la mașină mai mare de 12,5 litri nu iese chiar dacă e fără limită, că nu-i nimeni atât de tâmpit să plătească amenzi. Înainte dacă era o mașină de a noastră pe avarie pe marginea drumului opreau 10, acu puțini sunt cei care opresc și te întreabă de sănătate. Am 9 ani de transport persoane și mai sunt și colegi care le-a dat sângele pe nas, pe gură și pe toate orificiile fiind singuri șoferi”. De ce am spus bufnițe? Sintagma nu ne aparține. E tot a unui șofer. La 20 noiembrie 2016, ora 04.25, șoferul M.P. le explica celorlalți: ”Doar știți cine merge noaptea, bufnița și liliacul… Romfour-ul și cu dracu”. Fără alte comentarii.

Încurajări de la patron și permise redobândite pe buzunarul șoferilor

Că sunt campioni la amenzi primite, vom detalia mai jos. Oricum, lideri incontestabili și încă neegalați la mărimea amenzii primite în Austria sunt concurenții lor de la Ramiro. Spre sfârșitul anului trecut cea mai mare amendă primită de aceștia din urmă a fost de vreo 19000 de euro. Dar cei de la Romfour, datorită excesului lor de zel, datorită zilelor și nopților nedormite, datorită lipsei unor documente, carduri sau probleme la tahografe sau mașini, uneori mai rămân și fără permise. Ca un părinte bun cum încearcă să-i convingă că este, patronul Andi Stan a găsit soluția pentru acest impas.”Cine are nevoie de întâmpinări pentru contestații la permis vă face domnul Talpalariu foarte ieftin, adică 200 de ron, nu dați bani la avocați, aiurea”, le spunea patronul, alias Șeful în grupul de discuție, la 21 octombrie anul trecut, ora 11.10. Pentru că au urmat o serie de mesaje de mulțumire, Șeful s-a văzut obligat să se justifice, inserând și un mesaj subliminal de… stimulare: ”Suntem o familie mare, avem 486 de angajați cu carte de muncă la zi, plătită, și e nevoie de încasări. Acasă nu am bani. Mama are 1200 pensie și soția casnică și trebuie să muncim”. Cum să nu-ți dea lacrimile, să uiți și de familie și de amenzi și de reguli și de tot… numai să nu mai plângă șeful…

Mașini boțite prin Olanda sau Germania. Făptuitorii ascunși sub aripa lui Andi Stan

Tot din destăinuirile șoferilor de la Ramfour am aflat și pe unde mai bușesc câte o mașină sau mai multe, apoi se fac nevăzuți, așa cum stă bine unui angajat al firmei din Fălticeni. În aceași zi, în care șeful le-a făcut confidența lacrimogenă cu mama și soția, mai pe seară, pe la ora 19.33, pe Piciu a început să-l mănânce limba (îi lăsăm numele nealterat pentru că e pseudonim). ”Am atins 2 mașini pe la Trier, cu platforma. Noroc că nu aveau alarmă că am fugit”, a fost mărturia la care M.P. a intervenit cu alta, frățește: ”Eu, în Olanda… am rugat oamenii din mașină să mă ajute să trag platforma dintr-o portieră… i-am făcut o gaură cât capul de mare”. Alții o pățesc din vina celorlalți participanți la trafic, poliția îi învinuiește pe nedrept, iar angajații Romfour se descurcă și ei cum pot, mai ales când în cursa de mii de kilometri a placat unul singur. Cum a pățit șoferul C. în Germania, la 120 de kilometri de Frankfurt. De pe telefonul lui A.G., pe 22 octombrie anul trecut, la ora 04.28 îl anunța pe cel care răspundea de mașină (cu număr de telefon XXXX403032) că i-a boțit mașina într-un giratoriu unde o șoferiță i-a tăiat calea. El s-a ales cu farul spart și aripa mașinii îndoită și cu vina aruncată de polițiștii germani în sarcina sa. Întrebat fiind dacă e singur, șoferul C. a răspuns clar: ”Da. Că colegu m-a abandonat în ziua plecării…nu s-a prezentat”. A pornit spre casă, tot singur evident, a doua zi.

La Praga scapi de amendă dacă spui parola: Romfour

În cel de al doilea oraș ca mărime din Cehia, Brno, până la Praga, toți șoferii au probleme cu autoritățile dacă nu au tahograf. Tahograful este un aparat de control destinat a fi montat în autovehicul pentru indicarea și scrierea total automatizată a datelor referitoare la cursa autovehiculului precum și despre anumiți timpi de lucru ai conducătorilor auto. Când intri în Cehia, dacă nu ești în regulă cu tahograful și cardul, amenda rsicată e foarte mare. Scăparea este una singură. ”Dacă te oprește spui că ești de la Romfour și te lasă”, a explicat un șofer la 24 octombrie anul trecut. Două zile mai târziu, la 26 octombrie 2016, ora 10,23, Șeful (Andi Stan) și-a instruit ca la carte șoferii cu privire la modul în care să evite amenzile. ”Pentru a evita amenzi taho este interzis de mers cu un singur card. Mergeți în echipaj de la Fălticeni. După ce treceți vama folosiți al treilea șofer (n.r.: fantomă, sau cunoscut de șoferi ca ”nea Costică” – card fals), până la ieșire Austria și după intrați în echipaj din nou până la final de cursă. La fel și pe returAustria-Ungaria al treilea șofer și la intrare în România iar echipaj”, le-a spus Șeful cum pot șoferii să fenteze câteva state. Pe 27 octombrie le-a repetat rețeta succesului.

Droguri și rable care aduc pârnaie

La 12 noiembrie, C.O. a cerut un sfat colegilor. ”Am o persoană care tot m-a întrebat dacă ne oprește poliția în vamă sau în general și s-a dat de gol. Are droguri fata. Ce e de făcut”, a fost întrebarea la care un coleg i-a sugerat să o dea jos din mașină pe fata purtătoare de droguri.

Spre seară, pe la ora 23.25, O.V. s-a plâns în așa fel încât să audă Șeful, că platforma lui e atât de ruginită încât la primul echipaj de poliție în Germania riscă pârnaia. Imediat a găsit și soluția, propunând să murdărească părțile ruginite și sudurile cu noroi. Răspunsul Directorului a fost: OK.

Uzi, înghețați și nedormiți

În loc de epilog la acest prim episod al epopeei Romfour vom reda, ad litteram, constatarea unui alt șofer, la 09 ianuarie anul acesta, ora 10.52: ”Așa se muncește la Romfour. Suntem uzi, înghețați și nedormiți. Pentru o petardă de mașină”. Susținere a găsit la colegul său F.V. care a adăugat că ”așa a fost și înainte, dar nu se scria pe WhatsApp”.

A, da… ne-am propus ca în acest episode să arătăm și cum stă treaba cu morții ascunși prin Germania din accidentele învăluite în mister mai ceva decât cele mai grele secrete de stat. Dar mai bine este să revenim cu un material viitor pentru a detalia situația. Tot în materialele viitoare vom arăta cum pot fi șoferii transformați în cârpe atunci când patronul nu mai are nevoie de ei, în așa fel încât ceilalți să nu mai cunoască adevărul. Multe sunt de povestit, dar, cum spuneam, vom reveni! Cu documente.

DOSAR COLUMBO Iadul s-a dezlănțuit la ROMFOUR. Șoferii învață ilegalități de la patron, morți ascunși prin Germania, droguri în bagaje și șoferi fantomă pe bune