Gaura miliardelor de la Romfour și cățelul taxat ca un beduin Statul...

Gaura miliardelor de la Romfour și cățelul taxat ca un beduin Statul și 300 de șoferi regulați consecvent

1 1143

Așa cum am promis anterior, continuăm seria informațiilor despre fenomenele SF de la firma fălticeneană Romfour, patronată de Andy Stan.

Încasările șoferilor

Indiferent pe ce rută merg (Germania,Belgia, Franța, Anglia, Italia, Olanda, etc), la intrarea în România, șoferii sunt obligați să depună banii la un bankomat, la Metro Oradea. Mai puțin mașinile de 20-30 de locuri pentru pasageri. Acestea nu depun niciodată banii la bancă. Acești șoferi depun banii cash la casieria firmei din Fălticeni. Dar asta de anul trecut. Pentru că până în primăvara anului trecut banii veneau toți la sediu. Intrau în țară ca, 15-20 mașini zilnic. Pe seară se încasau uneori și câte 100.000 de euro. Cash. Există păreri că banii aceștia nu prea se mai contabilizau. S-a trecut la sistemul depunerii banilor la bancomatul din Oradea pentru că au existat amenințări de jefuire a șoferilor. Cât privește încasările făcute pe mașinile sub 20 de locuri, ca exemplu, în perioada Crăciunului au fost și câte 10000 de euro, cash, de mașină. Fiecărui șofer i se oprește o garanție de 1000 de euro. Nimeni nu a mai văzut banii ăștia vreodată. Decât dacă au știut că vor să plece de la firmă și și-au oprit singuri din încasări. În rest, mai trebuie spus că la fiecare cursă, pentru garanție, șoferilor lise opresc câte 50 de euro din comisionul care li s-ar cuveni pentru cursa respectivă. Până în cursul anului trecut sau cu circa un an în urmă șoferii nici nu văzuseră state de plată. Sau, cel puțin, unii dintre ei. Șoferii primesc cu titlu de drepturi salariale doar comisioanele pe curse, cu titlu de diurnă. Salariile din contractele de muncă nu le-au văzut niciodată

Circa 700 000 de euro lunar cu ajutor la nevoie din Botoșani

O mașină de 8 locuri (8 locuri la dus, 8 la întors), cu o platformă care transportă un autoturism, aduce romfour falticeni transport masini platforma andy stan columbovenituri considerabile firmei. Afacerea este cât se poate de profitabilă, mai ales că șoferii sunt presați să lucreze până la epuizare. Adică orice poate maximiza profitul devine strategie la care aderă angajatul dacă vrea să aibă un loc de muncă sau dacă ceva nu-i convine, nimeni nu-l ține cu forța.  Costul aducerii în țară a unui autoturism pe platformă este de 500 de euro. La 8 pasageri duși încasările sunt de circa 1000 de euro. Dar are și mașini cu 15 locuri. La 15 mașini cu 15 locuri pentru pasageri, plus 1-2 mașini aduse pe platformă, încasările Romfour sunt de circa 25000 – 50000 de euro într-o zi. Dar vara încasările depășesc aceste calcule. Au fost și zile când, cu autocarele, din Fălticeni, au plecat și 400 – 800 de pasageri. Când firma are rezervări multe și nu îi ajung mașinile din propriul parc auto, Romfour închiriază autocare de la o firmă din Botoșani. Făcând o medie a mașinilor folosite în curse, rezultă un venit lunar în jurul a 700.000 de euro.

Miliarde însușite din drepturile salariaților

Cât privește angajații, salariul lor este cel de pe contracte, adică minimum pe economie. Salarii pe care angajații nu le-au văzut vreodată. Decât pe hârtie. Ei sunt plătiți în funcție de curse. Cei cu mașini de 8+1 16522611_1237204779695867_1924460829_nîncasează uneori și 400 de euro la cursă. Dar din ăștia, de multe ori, li se opresc ”penalizări” pentru colete neridicate, pentru amenzile primite pe traseu, pentru neprezentarea la ședințe, pentru orice îi trece patronului prin cap pentru a reduce sumele de plată către șoferi. Șoferii de pe mașinile cu 10 locuri și peste încasează diurnă sub formă de comisioane de circa 250 de euro pe cursă. În cadrul Romfour sunt circa 150 de mașini care aleargă pe drumurile Europei. Zilnic. Calculaţi singuri sumele de bani intrate în firmă. Apoi, la rezultat adăugaţi şi încasările pentru colete. Dacă ne gândim la sacrificiile pe care le face un patron în România, pentru a supravieţui economiei şi pieţei de junglă, va trebui să fim îngăduitori şi în privinţa firmei Romfour. Prin urmare calculele ar trebui estimate pentru lunile cu încasările cele mai slabe. În cea mai proastă lună a sa, Stan încasează, cu toată modestia calculelor, circa 40000 euro zilnic. Adică 400000 de euro lunar. Adică 1800000 de lei ron (18 miliarde de lei vechi). Și, în tot acest timp, șoferii fiind obligați să accepte doar diurnele (comisioanele), salariile intră tot în vistieria patronului firmei. Altfel spus, anual, un șofer pierde circa 12000 de lei ron. Pentru firmă nu e un câștig mare. Dar un șofer ar face multe lucruri cu banii din salariul contractual neîncasat anual. La 300 de șoferi angajați la firmă, economiile făcute astfel se cifrează la 3600000 de lei noi, adică circa 36 de miliarde de lei vechi. Și iată cum, fără să fie întrebați, șoferii devin acționari neconfirmați ai firmei Romfour.

Povestea sacilor de bani și a cățelului taxat regește

Totul s-a întâmplat în Danemarca. Decorurile, o platformă de 5 metri încărcată cu brăduți, în decembrie, o doamnă, un cățel și mărfuri …scumpe.  Doamna Marinela este din Iași, are o societate și lucrează în domeniul forestier în Danemarca. Are 40 de angajați din Iași și colaborează cu Romfour de circa 5 ani. Atât pentru deplasarea muncitorilor pe ruta Danemarca – România, cât și pentru transportul a diverse colete. Soțul femeii de afaceri este oarece șef al poliției de prin Iași. Pe 18 decembrie, avea de adus acasă o platformă plină cu brăduți și alte colete. După ce a încărcat platforma, șoferul microbuzului a primit mesaj că are altceva de făcut și să o transfere pe femeia din Iași la autocar. Asta însemna, descărcarea platformei abia încărcată și rearanjarea mărfurilor la autocar. Pentru că urma Crăciunul, femeia a vrut să aducă acasă și tot ce îi rămăsese din alimentele cu care își aprovizionase angajații. Baxuri întregi cu răcoritoare și alimente. În momentul în care șoferul a primit ordinul să îi facă  patroanei din Iași transfer la autocar, femeia a intrat în panică. În remorca full, printre baxuri și brăduți, mai avea și doi saci. În acei saci femeia aducea acasă circa 40000 de euro din încasările ei din Danemarca. Bani cu care acasă avea de plătit salariile angajaților. Șoferul a sunat la patronul Andy Stan de la Ramfour explicându-i situația. Lui Stan nu i-a păsat. Așa se face că platforma a fost descărcată și făcut transferul la autocar. La autocar altă aventură. Femeia de afaceri din Iași avea un cățel. Nu-l putea abandona în Danemarca. Pentru a-l transporta în România femeia a trebuit să plătească bilet. Ca la un pasager obișnuit. 120 de euro a costat biletul pentru cățel. Și asta în condițiile în 16507764_1237207186362293_1944297954_ncare costul unui bilet pentru un copil este de 60 de euro, iar pentru cei până la 5 ani nu se taie bilet.  Până la urmă au ajuns în țară. Dar produsele alimentare ale femeii au fost alterate la destinație. În Danemarca au rămas brăduții. La autocar a reușit să încarce doar alimentele și sacii cu bani.

”Treaba cu biletul pentru cățel este cu…du-te, vino. Într-adevăr, eu am avut bilet plătit la cățel, e drept. Dar, din cauză că am avut închiriate microbuze la dumnealor… Nu,normal că nu e corect ce a făcut el în decembrie, e adevărat ce spuneți. eu lucrez cu dânșii și au avut niște greșeli, nu pot să zic…neapărat. Dar sincer… eu am lăsat-o un pic mai molcuț cu dumnealor, dar nici nu vreau să intru în conflict. Dumnealui (n.r.- Andy Stan) până la urmă o să-și piardă clienții. În decembrie eram după un contract foarte greu. Eu lucrez în silvicultură. Am dat drumul la oameni cu mașinile mele, cu avionul nu puteam veni. Am zis ok, vin cu microbuzul, dar vreau o banchetă doar pentru mine. Achit fără nicio problemă trei locuri. Și atunci, ca să poată să justifice cele trei locuri a trecut pe numele cățelului. Când a trebuit să descarc platforma ca să se facă transferul la autocar, în cele din urmă, patronul Romfour mi-a răspuns prin mesaj. Dar nu mi-a rezolvat problema așa cum o discutasem de la început. Asta a fost nemulțumirea mea. Mi s-a distrus o groază de marfă. Jumătate din ea am aruncat-o. Nu i-am cerut despăgubiri. Am spus că voi renunța la serviciile lui. Asta încerc să fac”, a confirmat femeia cu cățelul.

Aluzii pentru urmașii lui Garcea sau șmecherii corupți din solda statului

Punând cap-coadă toate datele care curg din firma respectivă, deducem că instituțiile statului, gen ANAF, Garda Financiară, Poliție economică, etc,, preferă a se face că  nu știu ce făină se macină la moara lui Stan. Sau, poate, au fost cumpărați. În situația asta există alte instituții cu abilități în verificarea corupției. Dar poate că asupra acestor aspecte vom reveni cândva, moment în care vom scoate în evidență și oamenii cu greutate, din Suceava până în capitală, care-l acoperă pe patronul Romfour. Sau, la fel de posibil este să nu mai revenim cu detalii. Mai ales dacă vom descoperi că, între timp, pălmașii statului își fac treaba. Deocamdată am făcut doar aluzii. Pe viitor e foarte posibil ca aceste aluzii să se transforme în fapte și date cu nume și prenume. Foarte interesante s-ar putea dovedi și circuitul banilor și a angajaților între firmele Romfour Tur și Nova Sofia Sara Tur SRL – înființată în 2014 cu 2 asociați și 2 administratori, ambele cu sediul la aceași adresă. Evident, cu Andy Stan element central. Dar, cum spuneam, toate la timpul lor.

 

Gaura miliardelor de la Romfour și cățelul taxat ca un beduin Statul și 300 de șoferi regulați consecvent