Licitația gunoaielor stârnește dispute

Licitația gunoaielor stârnește dispute

0 693

Simion Drelciuc director Urban Serv (1)Licitația gunoaielor stârnește dispute

După ce directorul Urban Serv Botoșani, Simion Drelciuc a criticat modul în care se gestionează licitația privind rampa de gunoi de la Stăuceni, Consiliul Județean a transmis un punct de vedere prin care încearcă să clarifice lucrurile. Mai mult chiar, în stil politic, Drelciuc este acuzat de politizare. Cum adevărul umblă cu țeasta spartă între cele două instituții, există premiza să se repete războiul licitațiilor, contestațiilor și aranjamentelor de culise de la investiția privind parcul de agrement Cornișa.

În ieșirile sale mediatice din ultimele zile, Drelciuc a criticat gafa CJ Botoșani care a făcut publice doar ofertele a două asocieri de firme participante în stadiul inițial al licitației. Și are dreptate omul. Dacă tot au publicat tarifele cu care au licitat cele două asocieri de firme, corect ar fi fost să publice și ofertele celorlalți participanți. E drept, cel mai corect ar fi fost să nu se facă nicio pomenire financiară. Așa că nu prea sună a politizare lamentația lui Drelciuc potrivit căruia, astfel, au fost dezavantajate asocierea Urban Serv – SOMA Bacău și  Rosal Roma – Diasil  Suceava. Evident că cele două grupuri de firme vor trebui să vină la următoarea licitație cu alte prețuri, pentru că prima ofertă este cunoscută de acum de concurenți.

Iată poziția CJ Botoșani, într-un fals drept la replică transmis tuturor redacțiilor:

Referitor la modul de desfășurare a ședinței de deschidere a ofertelor privind procedura de atribuire a Contractului de delegare a gestiunii prin concesionare a activităților de depozitare, tratare și valorificare deșeuri municipale și administrare a depozitului de deșeuri, facem următoarele precizări:

În ceea ce privește modul de desfășurare a procedurii de atribuire, comisia de evaluare a ofertelor a respectat legislația în vigoare cu privire la deschiderea ofertelor, respectiv HG 925/2006 cu modificările și completările ulterioare, art. 33 alin. 4, precum și Ordinul 302/2011 al ANRMAP (Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice) publicat în M.O. nr. 415 din 14.06.2011 care, prin modelul de proces verbal al ședinței de deschidere a ofertelor, stabilește și reglementează procedura după care se succed activitățile din cadrul acestei ședințe precum și elementele care sunt prezentate în cadrul ședinței de deschidere.

 

Totodată comisia de evaluare a ofertelor a respectat și cerințele privind desfășurarea procedurii din cap IV 4.3. Modul de prezentare a ofertei al fișei de date publicată în SEAP.

Privitor la remarca că ”membrii comisiei au dezavantajat firmele care îndeplineau toate condițiile”, facem precizarea că analiza documentelor depuse la o procedură de achiziții se face ulterior deschiderii ofertelor, astfel încât este prematură exprimarea că există oferte care să îndeplinească toate condițiile solicitate prin documentația de atribuire.

Comisia de evaluare nu a încălcat nicio prevedere legală în materie de achiziții publice, iar remarcile Dlui Simion Drelciuc în calitatea sa de ofertant le calificăm subiective, tendențioase și cu caracter pur politic.