Ordonanta Voiculescu distruge industria publicitatii in zi cu ghinion 2013

Ordonanta Voiculescu distruge industria publicitatii in zi cu ghinion 2013

Publicata in Monitorul Oficial la 12 martie 2013, cu efecte imediate din ziua fatidica de 13, Guvernul a publicat in Monitorul Oficial o Ordonanta de Urgenta care modifica piata de publicitate TV. Toate rebate-urile si bonusurile trebuie sa apara pe factura, agentiile de publicitate trebuie sa aiba imputernicire de la posturile de televiziune. Conditii noi pentru obtinerea unei licente TV. CNA si publicitari: Nu au existat consultari pe noul text.

In Monitorul Oficial nr. 208 de vineri, 12 aprilie, a aparut o Ordonanta de Urgenta care modifica Legea Audiovizualului, in baza careia functioneaza CNA si piata audio-video. Una dintre prevederile ordonantei aparute vineri seara obliga orice agentie de publicitate sa intermedieze cumpararea de spatiu publicitar pe TV doar daca este imputernicita de postul respectiv de televiziune sa o reprezinte.

Practic, OUG-ul scoate rebate-ul (o parte insemnata din venituri agentiilor de publicitate) din bugetul agentiilor si il muta pe relatia directa post de televiziune – client de publicitate, ceea ce inseamna ca, in teorie, vor ramane mai multi bani incontul producatorilor de content.

  • UPDATE Alte prevederi incluse in ordonanta de azi arata ca cei care solicita licenta audiovizuala trebuie sa depuna certificate din care sa rezulte ca societatea nu inregistreaza obligatii restante la bugetul de stat, cu exceptia societatilor care beneficiaza de inlesniri sau reesalonari, iar licenta audiovizuala poate fi cedata doar cu acordul CNA si nu mai devreme de un an de la data intrarii in difuzare, atat timp cat nici societatea cedenta, nici cea cesionara nu au restante la bugetul de stat. De notat ca aceasta ordonanta il impiedica pe Dan Diaconescu sa preia o alta licenta, dupa ce societatea sa, Ocram Televiziune, a ramas fara licenta OTV in urma unei decizii CNA.

Practic, OUG-ul scoate rebate-ul (o parte insemnata din venituri agentiilor de publicitate) din bugetul agentiilor si il muta pe relatia directa post de televiziune – client de publicitate, ceea ce inseamna ca in teorie vor ramane mai multi bani in contul producatorilor de content.

Prevederi din OUG:

  • „Orice oferte de pret pentru achizitionarea publicitatii televizate” trebuie „obligatoriu confirmate in prealabil in scris cu radiodifuzorul”.
  • Obiectul achizitionarii (de spatiu publicitar – n.red.) va fi platit direct de catre beneficiarul final al publicitatii televizate radiodifuzorului, in baza facturii ce va fi emisa de radiodifuzor catre beneficiarul final al publicitatii televizate. Orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de catre radiodifuzor, trebuie sa figureze pe factura emisa beneficiarului final al publicitatii televizate
  • Intermediarii … nu pot sa primeasca alta plata sau cotraprestatie decat cea care le este platita de catre beneficiarul final al publicitatii televizate in vederea remunerarii serviciilor prestate si nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radiodifuzorului.

Prevederile legate de publicitate incluse in ordonanta de astazi sunt singurele care sunt reluate dintr-o alta ordonanta de urgenta pentru schimbarea Legii audiovizualului, elaborata la sfarsitul anului trecut de guvern, dar ramasa nepublicata. Acea ordonanta, supranumita in cercurile de media-publicitate „ordonanta Voiculescu”, viza si atributiile CNA, dar si relatiile cu operatorii de cablu. Industria de publicitate si cea de cablu s-au exprimat categoric, atunci, impotriva textului respectiv, afirmand ca acesta este neconstitutional si ca a fost elaborat fara consultare publica.

sursa: hotnews.ro