Teroarea de la Opera din Iasi deconspirata la Botosani

Teroarea de la Opera din Iasi deconspirata la Botosani

Simțindu-se mai obidit decât arhaicii iobagi pe moșia grofilor, un dirijor botoșănean, fost angajat al Operei din Iași a dat foc la valiza profesională a managerului instituției ieșene. Botoșăneanul Mirel Azamfirei nu acuză dar pune degetul pe rana neînchisă de vreo trei ani a angajaților instituției. El a deconspirat abuzurile și dictatura de tip fanariot instaurată în Opera Iași. Persoana vizată direct este Beatrice Rancea, manager al Operei Naționale Române din Iași. În spatele acestei femei manager se spune că ar fi un fost consilier al președintelui Băsescu, astfel incat nimeni nu are curaj sa ridice caapul din tina umilintei.
„Vreau sa va spun ca am ajuns la varsta de 43 ani si, prin munca mea, voi mai avea concerte in toata tara, asa cum am avut si acum. Oricum, eu nu mai am nicio legatura cu Opera din Iasi si intentia mea nu este aceea de a face un atac la persoana sau de a calomnia! Dimpotriva, vreau sa descriu o serie de fapte petrecute…”, anunta reputatul dirijor. Peste toate acestea, el arata ce fel de om si manager este Rancea. „Sa stiti ca orice se poate spune despre ea, numai ca desteapta nu este… Am fost chemat sa incep colaborarea dar, concret, eu nici nu stiu ce contract am avut cu institutia. Astfel, managerul Rancea este un om care nu se fereste sa munceasca, ajuta la orice, inclusiv la montare de decoruri sau de scaune. Dar, daca indraznesti sa-ti spui un punct de vedere sau sa ai o opinie, s-a terminat! Ea merge dupa principiul «Cine nu este cu mine, este impotriva mea!». Niciodata nu am tinut sa ies in prim-plan, sa culeg laurii dar, intre noi colegii de breasla, se stie ce inseamna sa fii in fosa si sa muncesti. Aici, ca sa va dau un exemplu, pentru spectacolul «Barbierul din Sevilla», repetam alaturi de cor in fiecare zi si cate opt ore, lucru ce este infernal… Si a iesit un spectacol extrordinar! Dupa ce am participat la acesta, urmau «Indiile Galante», unde iarasi s-a depus un efort aparte… Aici s-a intamplat ceva, asta pentru ca am primit deja, de pe atunci, semnale ca am cazut in dizgratie. Mergeam la biroul doamnei manager, tinut cate o ora, ca mai apoi sa fiu instiintat ca nu ma poate vedea. In plus, la telefon nu-mi mai raspundea iar, colegii ma sunau si imi spuneau ca apare altcineva pe afis la spectacol… O perioada nu mi-a venit sa cred, dar cand am intrebat-o direct daca mai este nevoie de colaborarea mea, mi-a fost clar ca ea este un om care se foloseste de tine cat are nevoie si apoi nu te mai baga in seama”,a explicat botoșăneanul pentru Informatorul de Botoșani și Suceava, dar și pentru cotidianul Bună Ziua Iași. ”Ea e foarte susținută, știi? Face treabă, ca manager e bună, nu poți contesta asta… Dar își dă oamenii afară. Chiar acum am vorbit cu un băiat din cor, nu spun cine e, despre care s-a vorbit acum în Consiliul de Administrație dacă să fie dat afară sau să i se prelungească contractul. Băiatul e solist foarte bun. Eu m-am certat cu el, la operă, asta este, mai sunt certuri, dar asta nu este problemă. Acolo în cor, toți sunt cu Conservator, cu studii, sunt buni. Dar nu contează, îi dă afară. Nu știu, aduce de prin Israel, de pe la București… Nu știu pe ce bază aduce”, a precizat Mirel Azamfirei. Acesta este convins că femeia de la conducerea Operei Iași face jocurile unor persoane din umbră și, de asemenea, este susținută de persoane din umbră, dar… publice. Mirel crede că toate scandalurile de presă o ajută, de fapt, de fiecare dată ajunge din lac în puț. ”Problema se reduce acolo la durata contractelor de muncă. Se fac pe trei luni de zile ca să poată scăpa mai ușor de oameni. Și atunci nu poți să nu te întrebi în ce țară trăim”, a mai spus Mirel, dirijorul botoșănean care și- a încântat audiența în țară și peste hotare. Vom reveni cu detalii, cu atat mai mult cu cat anul acesta scandalul a ajuns si pe biroul Ministrului Culturii.

Redam mai jos cateva repere din biografia dirijorului botosanean Mirel Azamfirei.

A urmat Universitatea de Arte „George Enescu”, Iași, specializarea Dirijat Cor Academic, clasa prof. Ioan Pavalache;
–         Curs de Dirijat Cor, Piatra-Neamţ, 1995, prof. Marin Constantin;
–         Curs de Dirijat Orchestră, Piatra-Neamţ, 1999, prof. Octav Calleya (Spania);
–         Curs de Dirijat Cor şi Orchestră, Iaşi, 1998-2001, prof. Corneliu Calistru, Prim Dirijor şi Director al Operei Române de Stat din Iaşi.
Activitate artistică:
–         Artist liric, Filarmonica Moldova Iaşi, 1992-2001;
–         Dirijor de Cor, Teatrul Muzical Nae Leonard, Galaţi , 2001-2002;
–         Profesor asistent – Şcoala de muzică Musicosophia St. Peter, Germania, 1999, 2002, 2005.
–         Dirijor de Cor, Filarmonica “Oltenia”, Craiova, 2007
–         Dirijor de Cor, Opera Națională Română Iași, 2012
–         Profesor de Teoria muzicii și Orchestră, Colegiul Național de Arte „George Apostu”, Bacău, 2011-2013